Support Produkter Om ATZnet Bladrekatalog Bredbånd CMS-system Webshop

SEO
Søgemaskineoptimering 

Opnå en bedre placering i søgemaskiner så som Google og MSN.

Vi kan tilbyde at hjælpe dig til at blive fundet af dine kunder. Vi har hjulpet mange af vores kunder til at opnå topplaceringer i Google.
 
Søgemaskineoptimering kaldes ofte for "SEO" og er en forkortelse for ”Search Engine Optimization”.
 
Begrebet dækker over, at man optimerer indholdet på sin hjemmeside, med det formål at opnå en bedre placering i søgemaskiner så som Google og MSN.
 
Hvorfor lave søgemaskineoptimering?
 
Da de fleste internetbrugere anvender en eller flere søgemaskiner som indgang til Internettet er en top placering i søgemaskinerne af afgørende betydning hvis man ønsker at få nye kunder.
Derfor har en række virksomheder i stigende omfang fortaget næsten desperat forsøger at nå til tops på de forskellige søgemaskiner f.eks. Google™. Der er i de senere år opstået en række mere eller mindre, seriøse firmaer, der efter eget udsagn nemt og hurtigt kan hjælpe virksomheden med en top placering.
 
Skal man optimerer til alle søgemaskiner? 
Det er ikke vores opfattelse at man skal bruge resourcer på at foretage en optimering til alle søgemaskiner. Man bør i stedet koncentrere sig om de mest anvendte så som Google og MSN. Det er på nuværende tidspunkt primært Google som anvendes - både i Danmark og internationalt.
 
Dette kan dog godt ændre sig over tid. Tidligere var den danske søgemaskine Jubii markedsledende på det danske marked. Kikker man på www.fdim.dk, hvor man kan se statistiske data for trafikken på diverese danske hjemmesider, kan man konstatere at Jubii med sine lidt over 8 millioner besøg i november 2008 er langt bagefter msn.dk, som har haft 28-29 millioner besøg i samme periode.
 
Når man optimerer til Google og MSN opnår man meget ofte en lignende effekt i de øvrige søgemaskiner. Derfor foreslår vi, at man primært koncentrerer sig om optimeringen i forhold til Google.
 
Optimering i udenlandske søgemaskiner
Når man gerne vil opnå trafik fra tyske kunder, kan det være en god ide at rette optimeringen mod den tyske del af Google. Her er det ikke uden betydning, at man ejer et nationalt domæne, der hører til det land, man retter sin markedsføring imod. I eksemplet her kunne man købe et tysk .dk domæne. Hjemlandets nationale domæner prioriteres tilsyneladende højere i mange søgemaskiner end "fremmede" domæner. Det betyder at den tyske del af Google prioriterer et .de domæne højere end et .dk i den tyske del af Google.

Hvordan vælger man den rigtige partner til at foretage søgemaskineoptimering
Der er mange - rigtig mange - virksomheder, der tilbyder optimering af hjemmesider. Når du skal vælge en partner skal du bede om eksempler på optimeringer som virksomheden har foretaget. Derudover er de dygtigste udbydere af søgemaskineoptimering også selv godt placeret i søgemaskinerne.

Herunder kan du selv afprøve, hvordan denne søgemaskineoptimering slår igennem på søgeresultaterne for ATZnets egen hjemmeside:

Klik på søgeordet
"Tyske domæner"
Klik på søgeordet "
Færøske domæner"
Klik på søgeordet
"Polske domæner"
Klik på søgeordet "Norske domæner"

Søgemaskineoptimering kan give bagslag
Visse søgemaskineoptimeringsfirmaers resultater kan dog fremkomme ved brug af mere eller mindre ”lovlige” metoder. Nogle af de søgeoptimeringsfirmaer som anvender ”snydemetoder”, kan i visse tilfælde påfører dig meget alvorlige konsekvenser hvis det søgemaskinerne opdager det.

Dette var tilfældet for SAS Radison, Porsche og BMW, da de fik deres hjemmesider optimeret af et dansk firma. I en periode blev alle disse hjemmesider fjerne af Google. Man skal derfor tænke sig rigtig godt om inden man går i gang med at optimere.

Der findes mange forskellige metoder, der kan tages i anvendelse når man vil have top placering.. Mange af disse metoder er desværre af en sådan karakter at mange søgemaskiner opfatter det som snyderi. I mange tilfælde bliver snyderiet aldrig opdaget, men hvis man ”afsløres” kan det betyde, at ens hjemmeside i værste fald blive ekskluderet fra søgemaskinens resultater, og det kan være nærmest umuligt at blive optaget igen. Der er derfor tale om en kalkuleret risiko, når man tager de mere ”flossede” metoder i brug. – man skal derfor til en start gøre op med sig selv om man er parat til at løbe risikoen.

ATZnet kan ikke garanterer, at din webside opnår en topplacering, men vi kan lave en række tiltag, der kan give klart forbedrede positioner. Vi har en række kunder som allerede har startet på processen med at opnå bedre positioner. Disse kunder har alle oplevet, at deres hjemmeside har opnået klart forbedrede placeringer.

Når man optimerer en hjemmeside opnår man ikke kun forbedrede positioner i søgemaskinerne - man føres også gennem en proces hvor man får set på hjemmesiden med brugernes øjne og derigennem opnår man et en hjemmeside, der kommer til at fremstå mere indholdsrig og informativ.

Hvordan gør vi?
Processen starter med at udvælge de søgeord og søgesætninger, man ønsker at satse på. Det er helt afgørende for at opnå et godt resultat, at en repræsentant for virksomheden medvirker.

Derefter foretages en analyse af hjemmesidens placering for de udvalgte søgeord og søgesætninger. Med udgangspunkt i analysen lægges en strategi for det videre forløb.

Derefter startes den egentlige optimering, som består af en række korrektioner af hjemmesidens struktur og indhold, samt iværksættelse at en række teknikker til forbedring af hjemmesidens positioner i søgemaskinerne.

Vejen til et godt resultat er desværre hverken kort eller direkte. Man er i et betydeligt omfang nødt til at foretage analyser af konkurrerende hjemmesiders positioner samt forsøge at afdække årsagerne hertil, mens man sideløbende forsøger at optimere hjemmesiden for at omgå de konkurrerende hjemmesider.
 
Sådan foretager dine kunder søgninger i en søgemaskine.
Når man skal udvælge søgeord/søgesætninger er det rart at kende den procentvise fordeling af søgesætninger med et bestemt antal ord.

Søgeordsoptimering af enkelt ord er ikke det mest nærliggende, når nu brugerne af søgemaskinerne hyppigst anvender sætninger med to, tre og fire ord.

Den procentvise fordeling af antal ord i en søgesætning fordeler sig som følger:

  1. To ords sætninger 28.38 procent
  2. Tre ords sætninger 27.15 procent
  3. Fire ords sætninger 16.42 procent
  4. Ét ords sætninger 13.48 procent
  5. Fem ords sætninger 8.03 procent
  6. Seks ords sætninger word phrases 3.67 procent
  7. Syv ords sætninger 1.63 procent
  8. Otte ords sætninger 0.73 procent
  9. Ni ords sætninger 0.34 procent
  10. Ti ords sætninger 0.16 procent

Hvor lang tid tager det at foretage søgemaskineoptimering?
Det kan desværre ikke lade sig gøre, at komme med et godt bud på tidsforbruget, da det er helt umuligt at kontrollere søgemaskinernes robotter. Desuden er der også mulighed for, at indehaverne af andre lignende hjemmesider også udnytter muligheden for at lave søgemaskineoptimering, hvilket betyder at ens egne forbedringer kommer under pres.

Ofte har søgemaskinerne en indbygget ”træghed” som betyder at især nye hjemmesider holdes nede i søgemaskinerne indtil de har opnået en vis alder. Dette fænomen kaldes ”sandbox” og kan sammenlignes med det at spille golf og ryge i bunkeren – det kan være svært at komme derfra.

Dette gør sig gældende, hvis et domæne har været registret i søgemaskinerne i kortere tid end 12 måneder.

Det betyder at man skal væbne sig med tålmodighed inden man går i gang med at optimere en hjemmeside.

Der er en række faktorer, som man ikke kan øve indflydelse på. F. eks. kan søgemaskinerne finde på at ændre på de kriterier, som anvendes til at rangordne hjemmesiderne. Ændringerne af kriterierne for rangordning kan i enkelte situationer ændres så radikalt, at man kan risikere at skulle lave hele optimeringsopgaven om helt fra bunden.

Det faktum, at der er faktorer som vi ingen indflydelse har på, gør at vi ikke kan udstede garantier for topplaceringer.

Der er en lang række faktorer som afgør placeringen af en hjemmeside i søgemaskinerne, som f. eks. konkurrencen på dine søgeord, din hjemmesides opbygning etc.

Det der er helt afgørende er at vi sammen med dig kan finde de relevante søgeord og søgesætninger som dine potentielle kunder anvender.

Hvad koster søgemaskineoptimering?
Prisen på søgemaskineoptimering forgår ved at man aftaler et fast månedligt beløb, som giver adgang til at en søgemaskinespecialist hver måned foretager et antal optimeringer samt udarbejder en oversigt over de aktuelle placeringer.

Kontakt os
 og få et uforpligtende bud på hvad vi kan gøre for, at din hjemmeside kan opnå større synlighed på Internettet. Ring og hør om dine muligheder for en god placering i søgemaskinerne.

Du kan selv læse mere om søgemaskineoptimering og find værktøjer på nedenstående links:

· IT- og Telestyrelsens artikel om søgemaskineoptimering

· Om søgemaskineoptimering på Wikipedia, den frie encyklopædi (dansk)

· Om søgemaskineoptimering på Wikipedia, den frie encyklopædi (engelsk)

· Google Suggest labs

· Googles liste over alternative søgeord/søgninger

Bestil en opringning fra en konsulent
Udfyld felterne og tryk "Bestil opringning".
Du vil så snarest blive ringet op af en af vores medarbejdere, som kan rådgive dig om hvilke muligheder der er for at opnå en bedre placering i søgemaskinerne.

Navn:


Telefonnummer:


E-mail:



       
 
 
Web & E-handel
Hosted løsninger
Bredbånd & telefoni
© Design-Line Danmark  V.5.6--1045394 
Forside Om ATZnet Vision, mission og mål  Forretningsområder   Ledige stillinger  Produkter Ny hjemmeside  Domæner  Webhotel  Webshop  IT-sikkerhed  Mailhotel  Bladrekatalog  DNS service  SEO  CMS  Serverhosting  Hosted Exchange  Hosted Sharepoint  Telefoni   Bredbånd   SMS systemer  Online backup  Økonomisystem  Nyheder Referencer Download Partnerprogram Support  Kontakt LOG IN Adresseændring  CMS "TORNADO" © Design-Line Danmark